Isopropil vs alcohol desnaturalitzat

Habilitats electròniques

Obteniu més informació sobre les habilitats que és possible que necessiteu per treballar al dispositiu.



Rep: 14,6 k



Publicat: 04/03/2018



No he estat en línia recentment. Serà aviat.



De totes maneres, per a la neteja de PCB com el dany causat per l'aigua, funcionaria l'alcohol desnaturalitzat en lloc d'alcohol isopropílic? La raó és que l’alcohol isopropílic és bastant car (1 galó, 14 dòlars, 28 dòlars d’enviament) i el meu professor de física va dir que l’isopropil i l’alcohol desnaturalitzat eren realment el mateix per a la majoria dels usos. @pccheese dubta d'això i va dir que hauria de preguntar aquí primer. Si és així, quin tipus d’alcohol desnaturalitzat he de buscar?

@mayer @ oldturkey03 @danj

Teniu previst executar-lo a la meva ferreteria local ACE.



Comentaris:

@pccheese torna a tenir raó :-))

2018.03.04 per oldturkey03

@captainsnowball Hauríeu d'incloure a la pregunta sobre què faràs servir l'alcohol i com ho faràs.

2018.04.04 per George A.

com solucionar la pantalla de samsung galaxy s3

Alcohol isopropílic al 70% per desinfectar superfícies.

Alcohol isopropílic 100% per a la neteja de productes electrònics.

L’alcohol isopropílic dissol una àmplia gamma de compostos no polars. També s’evapora ràpidament, deixa pràcticament zero traces d’oli en comparació amb l’etanol i és relativament no tòxic en comparació amb dissolvents alternatius. Per tant, s’utilitza àmpliament com a dissolvent i com a fluid de neteja, especialment per dissoldre olis.

07/16/2020 per mike

8 respostes

Solució escollida

Rep: 670,5 k

@captainsnowball El 70% d’IPA encara conté un 30% d’aigua. Per tant, podeu afegir aigua a un tauler ja danyat per l’aigua. No l’utilitzeu!

L’alcohol isopropílic té bones característiques solvatants per a l’eliminació de fluxos, contaminants iònics, residus, productes orgànics, olis, greixos, empremtes digitals, aigua i partícules. Elimina la humitat fins als nivells submicrònics específicament en els rangs percentuals més alts (propietats hidròfiles). No faig servir res menys que el 91% (Walmart ~ 2,50 $), però prefereixo el 99% del maquinari TrueValue

L’alcohol desnaturalitzat és l’etanol real (C2H6O) que ha afegit substàncies perquè no sigui comestible: -J. Aquestes substàncies poden ser querosè, acetona, trementina o nafta (i sí, fins i tot alcohol isopropílic (C3H8O)), etc., i per tant no és una cosa que vulgueu utilitzar per netejar el tauler de danys causats per l'aigua. Feu saber al vostre professor que aquí es distingeix que l’alcohol desnaturalitzat és un procés, mentre que l’alcohol isopropílic és un producte.

Comentaris:

Utilitzem alcohol desnaturalitzat per treballar la fusta tot el temps. Em sorprèn saber que és etonal.

2018.04.04 per George A.

Gràcies pels consells nois! Accepto aquesta resposta per sobre d'altres, ja que respon directament a la pregunta que ens ocupa.

2018.04.04 per Aiden

@ oldturkey03 Vaig aconseguir obtenir una ampolla plena de 16 oz d'alcohol isopropílic al 91%. Una cosa, però. Va caducar el 17/12 el fet que aquesta caducitat signifiqui realment alguna cosa? Imagino que és difícil que creixin els bacteris en una ampolla d’antisèptic.

2018.04.04 per Aiden

@captainsnowball no es preocupi. L'alcohol no sabrà que ha caducat :-)

2018.04.04 per oldturkey03

Hola! Em preguntava si l'alcohol desnaturalitzat amb una barreja de 65% d'etanol i 35% d'isopropil seria una opció millor per a aquest cas (o per a la neteja de les plaques de circuits en general) que l'alcohol desnaturalitzat fet amb alguna de les altres opcions que heu indicat? això és el que he estat fent servir darrerament sense problemes, però ara em temo que està malament ...

Gràcies per endavant!

07/21/2018 per Nen invisible

Rep: 675,2 k

Faig servir metanol que no conté aigua. Sí, és una mica car, però un galó em durarà tres anys o més. També l’utilitzo per enganxar en l’eliminació de bateries.

Comentaris:

Llavors, he de buscar metanol? O té un nom diferent?

2018.03.04 per Aiden

També s’anomena alcohol metílic

https://en.wikipedia.org/wiki/Methanol

2018.03.04 per mayer

Rep: 217,2 k

el so continua tallant-se a la televisió

L’IPA és ideal per netejar els PC, però les coses bones poden ser bastant cares. L'altra opció és obtenir un eliminador de flux real, com ara aquestes coses: Eliminador de flux MicroCare . Aquestes coses són millors que IPA per eliminar fluxos. Hi ha diferents marques i normalment es poden trobar a les botigues d’electrònica o probablement també es poden demanar en línia.

Pel que jo llegir , l'alcohol desnaturalitzat hauria de funcionar per eliminar el flux, però mai no ho he provat jo mateix.

Comentaris:

Em queda una mica el 70% d’isopropil, està bé el 70% o això causarà problemes?

2018.03.04 per Aiden

Deixa més residus ...

2018.03.04 per Minho

Llavors no és ideal?

2018.03.04 per Aiden

Rep: 409 k

Assegureu-vos de tenir una habitació ben ventilada, ja que respirar vapors de dissolvent us pot fer mal.

Depenent del que s'hagi vessat, tendeixo a utilitzar aigua destil·lada, ja que pot neutralitzar els àcids i dissoldre els sucres més ràpidament. Tot i que sona estrany donat el fet que al telèfon o al sistema pot haver-hi vessat una ampolla d'aigua amb aigua de l'aixeta o de la font. L’aigua de l’aixeta i de la font està plena de minerals, cosa que perjudica la vostra electrònica. L’aigua destil·lada no és conductora i no corroeix les parts. De vegades faig servir un netejador per ultrasons per accelerar les coses i entrar a les zones on no puc arribar. Intento no fer servir tant un pinzell i les noves taules esdevenen més importants a mesura que els components SMT són cada vegada més petits. Per tant, és molt fàcil agafar-los sense adonar-se’n.

La majoria faig servir un 90% d’isopropil, ja que té menys aigua que els graus inferiors i es classifica com a reactiu, de manera que no té l’altra brossa que tenen alguns alcohols isopropílics.

el foc encès no s'encén

El consell de Mayer que em va assenyalar amb metanol per deixar anar les piles és bo! Però cal tenir precaució, ja que alguns plàstics hi reaccionen.

Els aerosols per eliminar els fluxos solen contenir tolueno, que matarà el fetge si el respireu de manera prolongada i freqüent.

Fa molts anys que vaig visitar una casa de PCB, feien servir aigua destil·lada i un netejador a base de cítrics per netejar les seves taules i després les assecaven per aire, això és el que fan servir per soldar els components SMT. Em va mostrar que no temia l’aigua destil·lada.

Demostreu a vosaltres mateixos que obteniu un parell d’ulleres netes i dos claus com a sondes que es mantenen situades l’un davant de l’altre del got per connectar-lo a un ohmímetre per posar aigua d’aixeta o de font en un got i aigua destil·lada a l’altre. resistència que veureu que l’aigua destil·lada en tindrà més. Per afegir a això, espolseu una mica de sal de taula al got amb aigua destil·lada, no trigarà gaire a convertir-se en conductor.

Comentaris:

Amb aigua destil·lada, si la toqués, els olis / parícules naturals la convertirien en conductora?

2018.03.04 per Aiden

L'única cosa seria la sal de la suor. Porto guants perquè els olis o els olis no siguin un problema. A més, estem rentant els contaminants que es van vessar.

2018.03.04 per I

Una cosa que no he vist esmentar en aquesta discussió (o potser la vaig perdre?) És la diferència entre alcohol isopropílic del 99,9% de grau mèdic i de grau electrònic. Avui a Amazon veig un producte de qualitat mèdica per 13,99 dòlars per quart i un producte per a electrònica per 20,77 dòlars per quart. Hi ha alguna raó per la qual estaria millor amb el producte de qualitat electrònica per netejar PCBs, etc. o hauria de comprar el producte de qualitat mèdica menys costós?

09/27/2020 per David Greenfield

@dtg - Aquí teniu una visió més profunda dels diferents graus de productes químics Desmitificació de les qualificacions materials per al vostre laboratori

09/27/2020 per I

Gràcies per l'enllaç. Però aquest article no em desmitifica res, de manera que replantejaré la meva pregunta: 'Feu servir només isopropil de grau electrònic o feu servir (o ho faríeu) un isopropil de grau mèdic menys costós, suposant que tots dos són prou elevats percentatge (99,9% en aquest cas)?

09/27/2020 per David Greenfield

Rep: 13

L’alcohol isopropílic al 99% té l’avantatge de no deixar dipòsits al PCB, ja que poden aparèixer trastorns especialment a alta i molt alta freqüència a causa d’aquests dipòsits.

En cas contrari, l'alcohol desnaturalitzat o similars no haurien de ser crítics.

Rep: 1

No sé si algú estaria d’acord amb mi, però aquí, a la meva ubicació, la millor opció per netejar els PCB només és l’alcohol desnaturalitzat. Sembla que em funciona. Tinc moltes taules trencades que s’han reparat amb aquest alcohol. Fins i tot l’utilitzo per eliminar l’òxid dels pins de la memòria RAM DDR3. És una mica vell, de manera que té rovells. Sé que és barat, però aquí, a la meva ubicació, tot és car, de manera que no em puc permetre un 99% d’alcohol isopropílic. L’alcohol desnaturalitzat només té uns 25-40 ph pesos per ampolla en maquinari local. (aproximadament 0,50 USD) i tot el que he reparat amb alcohol desnaturalitzat encara funciona. També investigo molt sobre aquest alcohol, però sembla que ningú no té respostes com es pot fer servir en electrònica, reparacions, etc. Ni tan sols puc trobar un percentatge d’alcohol d’ampolla desnaturalitzada, així que ho vaig provar i funciona. bé fins ara. Espero que ajudi i algú cridi l'atenció amb això. Potser podríem substituir o tenir alternatives per a l'alcohol isopropílic.

Comentaris:

Vherniel Lebis si us funciona i si els vostres taulers no s’acaben de resoldre ni s’escurcen, estareu bé. Sóc partidari d'almenys un 90% d'alcohol isopropílic.

10/29/2018 per oldturkey03

Bé gràcies. M’asseguraré que estigui sec abans d’intentar provar el PCB. També és fantàstic dissoldre alguns adhesius.

10/31/2018 per Vherniel Lebis

Ei, us suggeriria que no utilitzeu alcohol desnaturalitzat per netejar cap aparell electrònic. L’alcohol desnaturalitzat deixarà enrere un residu que DANYarà l’electrònica. Utilitzeu alcohol isopropílic les coses més barates de la farmàcia.

03/27/2019 per Montgomery

Bé, la nostra farmàcia local i fins i tot les grans farmàcies no tenen un 99% d’alcohol. Només venen un 70% per sota. Mentre que desnaturalitzat es compra fàcilment a les ferreteries locals.

07/13/2019 per Vherniel Lebis

Vherniel - Mireu si venen alcohol al gra al 85%. És el millor!

07/13/2019 per I

Rep: 1

L’alcohol desnaturalitzat que és alcohol etílic es pot desnaturalitzar de dotzenes maneres diferents. Abans hi havia benzina i ha de contenir algun tipus de substància química que dissuadi el consum. És clar de lluna. Si està hidrogonitzat, que és el camí més econòmic, tindrà metanol i piridina, que s’utilitza com a solvent polar, bàsic i poc reactiu. He reparat els sistemes d’orientació i els nuclis propis i no hem utilitzat res més que alcohol desnaturalitzat. Alcohol isopropílic fins i tot al 99% caldria desionitzar i desmineralitzar l’aigua, i això seria car. Només el meu $ .02.

Comentaris:

Em sembla molt poc probable que algú que fins i tot s’hagi apropat a un nucli pugui publicar-ne al web. Però sí, he rentat els mobos amb un 70% d’etanol tota la vida, amb almenys 24 hores els dies calorosos i 48 hores els dies ennuvolats per assecar-los a l’aire lliure.

07/16/2020 per Pavel

Rep: 1

Al Brasil tenim una llarga història de producció d’etanol, la majoria dels cotxes funcionen tant amb gas com amb etanol o qualsevol combinació dels dos, el nostre alcohol “fregant” i el nostre gel desinfectant per a mans estan fabricats amb etanol. Ni tan sols he sentit a parlar d’isopropil fins fa uns 15 anys. He estat rentant les plaques base amb un 70% d’etanol al supermercat tota la meva vida. L'única advertència és esperar almenys 24 hores en dies calorosos i 48 hores en dies ennuvolats per assecar-se a l'aire lliure (recolzat a la paret en un racó en algun lloc).

Comentaris:

Tots dos són útils.

Tens raó sobre l’etanol, s’utilitza àmpliament als laboratoris.

com treure un disc dur de Xbox

L’isopropil (IPA) també s’utilitza amb molta força.

Us convido a llegir l'anàlisi 'Etanol vs Isopropyl', que trobareu en aquest enllaç si voleu saber més: [br]

https: //labproinc.com/blog/chemicals-and ...

07/16/2020 per Alain Bigoti

IPA és el millor per a moltes funcions.

L’utilitzo.

07/17/2020 per Alain Bigoti

L’alcohol isopropílic 100% s’evapora en segons i no deixa residus greixosos.

Si no s’evapora ràpidament, probablement sigui del 70%, normalment no s’utilitza com a desinfectant. Vam fer servir el 70% a l’hospital on treballava.

07/17/2020 per mike

Aiden