La pel·lícula no es desenvolupa. Ajuda!

Fujifilm Instax Mini Eight

Aquesta càmera instantània de Fujifilm té ara un cos més prim i lleuger que les versions anteriors. El Mini 8 ajuda el fotògraf avisant-los de l’obertura recomanada. També té un mode de flaix de tecla alta que ajuda el fotògraf a aconseguir retrats suaus per obtenir un aspecte impressionant.



Rep: 757



Publicat: 28/09/2015



Hola ifixit folk,



Em preguntava quina seria la millor solució per aconseguir que es desenvolupés la pel·lícula? Tots estan quedant en blanc> _<.

Gràcies nois!

-Joey britànic



Comentaris:

Quan faig una foto no surt res, què faig?

03/31/2017 per Emily Edwards

Quan intento fer una foto no surt res. Acabo de comprar la càmera i no sé què passa

2017.01.05 per meilengpaulk

Faig les fotos, però només surto en blanc i els meus pares estan bojos perquè moltes d'aquestes imatges són importants. Què faig? (Urgent)

06/18/2017 per Aileen perez

minr tampoc no es desenvolupen. no és genial. hi ha d’haver alguna manera perquè treballin! si us plau, deixeu-ne!

ànims!

Sasha

07/16/2017 per sashanottingham

Estic totalment d'acord amb tots vosaltres

per sort la meva pel·lícula no està sortint

em sap greu que no surti res!

pobres nois!

07/16/2017 per sashanottingham

44 respostes

Solució escollida

Rep .: 325

Hola Joseph, del Regne Unit,

Hem fet una extensa guia de resolució de problemes per a la pel·lícula no es desenvolupa problemes amb aquesta càmera.

Si la pel·lícula es mostra en blanc, us recomanem que comproveu que l'obturador funcioni correctament i que el dial de llum / cinc modes estigui ajustat a la il·luminació adequada. Si el problema consisteix, substituïu les bateries. L'altre problema pot ser que la pel·lícula que teniu hagi anat malament i, en aquest moment, haureu de comprar un lot nou.

Ànims!

Richard

Comentaris:

la meva pel·lícula d'instax també surt en blanc, és una pel·lícula nova. Vaig fer una foto abans i va funcionar, després vaig provar de fer més fotos i no funciona. A la part posterior on col·loqueu la pel·lícula, té una S i va a S i va a 10. Em preguntava què és aquest ment? o com puc solucionar aquest problema, si us plau.

02/13/2016 per shirley menjivar

hola, les meves filles instax també no desenvolupen cap imatge, resulta en blanc. Què fer? gràcies

05/22/2016 per katie doria

La meva pel·lícula també surt en blanc. Acabo d’aconseguir la meva càmera ahir i sembla que cada segon no es desenvolupa, estic molt decebut.

12/26/2016 per Kailee Martin

Ahir vaig aconseguir la meva pel·lícula de Fuji i les meves imatges estan quedant en blanc. Estic molt enfadada amb això.

12/26/2016 per Mia lopez

Ei, les meves imatges surten bé, però per a cada imatge hi ha un punt groc blau que no sé com solucionar-ho

12/27/2016 per hj

Rep .: 133

el foc encès a la pantalla d'arrencada

Els nostres van fer el mateix i ens vam adonar que tocàvem la part del darrere on no se suposava que havíeu de tocar. Vam provar un altre paquet de pel·lícules i vam tenir molta cura de NO tocar-lo i va funcionar. Potser heu comès el mateix error que nosaltres. :)

Comentaris:

També estic intentant comprar un lot de pel·lícules noves .. perquè el que heu dit és que ho he fet ... toco la part posterior de la pel·lícula .. gràcies espero que funcioni: D

11/17/2017 per Opcions conscients

Vaig fer 1 fotografia i vaig esperar que es desenvolupés. Mentre esperava, vaig agafar un altre i els vaig deixar reposar per desenvolupar-se. El primer va quedar tot blanc / en blanc i el segon va desenvolupar-se .. no crec que tocar el film fos el problema. Sempre toco allà on diu no tocar. Però no hi exerceixo tanta pressió. Si fos així, no crec que s’hagi desenvolupat la segona foto. Però també vaig fer 3 fotos més i les que també estaven en blanc ... potser tinc un mal paquet? Vaig tirar l’embolcall, així que no estic segur de si va caducar ...

12/31/2017 per Delylah Garcia

Doncs potser aquest és el motiu perquè, des que vau tocar la pel·lícula, només la primera es va embolicar i no va arribar a la segona

2018.07.06 per Yasmin avila

Rep .: 85

El més important és que un, no utilitzeu pel·lícula caducada i dos, no exposeu la pel·lícula a la llum, passi el que passi. Fins i tot si l’obriu a les fosques, qualsevol indici de llum matarà la pel·lícula. Fins i tot si teniu curiositat per saber si la pel·lícula es col·loca correctament o si queda alguna pel·lícula, ignoreu aquest desig perquè arruïnaràs al 100% les possibilitats que es desenvolupi la pel·lícula.

A més, quan la pel·lícula aparegui després de la foto (assegureu-vos que no obriu cap mena la part posterior), gireu-la perquè la imatge que es desenvolupa no quedi exposada. No estic segur de si això marca la diferència o no, però no arrisco mentre surti la foto.

L’entorn també pot tenir en compte, tenint-ho en compte. Si fa molt fred o fa molta calor allà on es troba, la pel·lícula pot trigar més a desenvolupar-se, ja que és tan sensible. La càmera hauria d’estar a una temperatura bastant mitjana perquè estigui al màxim.

Espero que això hagi ajudat!

Rep: 61

1- és possible que hàgiu aixafat o danyat la pel·lícula

2- és possible que hagueu deixat la pel·lícula en un lloc calent i us heu embolicat amb el producte químic que hi ha al seu interior

3- potser la pel·lícula sempre va quedar desordenada des que la vau comprar

Comentaris:

# 3 em fa por jajaja

2018.11.10 per Lex Zee

Rep: 61

La causa del problema depèn del que vulgueu dir amb 'no desenvolupar'. Si la foto queda blanca, significa que la pel·lícula ha estat intermitent (o exposada a tanta llum) ja no pot gravar cap foto. La pel·lícula funciona exposada a una imatge que s’hi projecta a través de l’objectiu de la càmera mentre l’obturador està obert durant una fracció de segon. Per tant, la pel·lícula ha de romandre en una foscor total fins que s’emporti fora de la càmera, durant la qual el paquet que conté la química del desenvolupament s’obri i s’estén per la pel·lícula estrenyent-se a través d’un conjunt de rodets. La targeta negra que es troba a la part frontal del paquet de pel·lícules i que s’expulsa la primera vegada que premeu el disparador es coneix habitualment com un portaobjectes fosc: hi ha per protegir la pel·lícula de la llum perquè pugueu carregar-la sense danyar-la per exposició. a la llum.

Si la foto queda totalment en negre o algunes fotos es mostren en negre i altres resulten perfectes, la càmera Instax té un obturador defectuós. Per alguna raó, es bloqueja lleugerament i no deixa cap obertura. La pel·lícula acaba sense quedar exposada a la imatge i per això resulta totalment negra. Sembla que aquest és un problema recurrent amb l’Instax Mini 9, i potser també amb altres models. La càmera té una garantia d’un any perquè pugueu obtenir una substitució o reparació gratuïta de Fujifilm. Poseu-vos també en contacte amb ells per obtenir la substitució de qualsevol pel·lícula malgastada. O bé, torneu la càmera a la botiga on l’heu comprat per obtenir un reembossament si aquesta és la seva política i compreu-la per si mateixa. Va ser així com vaig resoldre el problema amb el meu.

Comentaris:

nevera kenmore que fuita aigua de la màquina de fer gel

M’oblidava d’esmentar-ho: mai, en cap cas, traieu un paquet de pel·lícula ni obriu la part posterior fins que hagueu acabat de rodar tots els fotogrames del paquet. Un cop expulsada la targeta negra, la pel·lícula serà vulnerable. Qualsevol exposició a la llum, a més de la presa normal de fotos, arruïnarà qualsevol pel·lícula que quedi al paquet.

04/18/2018 per Dustin Hern

Resp .: 37

Assegureu-vos que a la part posterior de la càmera hi hagi un número i no un s. Si hi ha un s i feu una foto, no sortirà res, però si hi ha un número, utilitzarà la pel·lícula i farà la foto real.

Comentaris:

Sí, però som, és la part que no se suposa que ha de tocar, perquè ho vaig intentar, però va sortir negre amb algunes taques blanques. No ho entenc !!!!!!!!!!

2017.02.03 per camilita_serrano7

Gràcies, això m’ha ajudat, tot i que n’estava bastant boig. Home, aquestes pel·lícules només costen molt.

2017.09.06 per Summer Trowbridge

Resp .: 37

Esteu obrint la part posterior després de cada imatge fallida? Ja m'aturaria. Quan ho feu, la càmera torna a S i intentarà treure la contraportada del paquet d'imatges de nou, sense fer la foto.

Rep: 25

Films en blanc

3 dels meus van quedar en blanc

Resposta-

  • fer uns quants trets
  • espera
  • si no, pel·lícula nova o bateria, AA

Rep: 25

Tens un lot dolent. Això passa quan la pel·lícula es queda molt temps a la botiga.

Rep: 25

Mantingueu-lo a les fosques per desenvolupar-lo. Si té exposició a la llum, no ho farà. Fins i tot si la càmera està a la llum. A més, no obriu la part posterior després de posar la pel·lícula. La vostra pel·lícula no tornarà a funcionar.

Rep: 13

Les càmeres Instax mini 8 inclouen bateries que crec que són bateries energitzants, però si llegiu el manual / instruccions que inclou, veureu que diu que les bateries alcalines funcionen millor per a això.

Comentaris:

La meva filla fa servir el seu mini 8 amb accions NiMH 'Topcraft' (Aldi) barates. Funciona bé.

12/29/2016 per yvan

Rep: 13

Si l’heu obert abans que no se n’haguessin acabat, és possible que estiguessin exposats a la llum solar i no funcionessin.

Rep: 13

Poseu-lo davant d'un escalfador que apareixerà al costat blanc. Tenia aquest problema, així que vaig provar la calor i va funcionar

Rep: 13

Heu intentat posar les fotos polaroid en un punt fosc com ara un calaix o una habitació fosca durant uns minuts?

Comentaris:

Totes les meves imatges sortien negres. Llavors em vaig adonar que no esperava treure-la fins que surti tot i que la llum vermella parpellegi a prop del cercador de visores. Un cop ho vaig esperar i vaig deixar de tirar-ne massa aviat, es van desenvolupar tots!

12/26/2018 per Allie

Rep: 13

La raó pot ser que obrís la part posterior i la pel·lícula quedés exposada o bé fos fred. Al principi, és possible que pugueu fer un parell de fotografies, però finalment les fotos sortiran blanques / sense desenvolupar. La temperatura ha de ser superior a 40 graus Fagrenheit i inferior a 104 graus Fahrenheit. Espero que això hagi ajudat.

Rep: 13

Pot ser que sigui un problema amb la càmera, però si heu tret la pel·lícula de la càmera després de posar-la, la pel·lícula queda exposada i no es desenvoluparà.

Rep: 13

Hola,

He estat experimentant el mateix problema que teniu. Faria la foto que sortiria i no apareixeria. He trobat una solució. Proveu de canviar les piles. Fa un dia que acabava de tenir bateries noves i va començar a funcionar i, al dia següent, es va tornar a trencar. Després d’haver acabat amb la càmera, heu d’eliminar les bateries perquè les bateries no s’esgotin quan no la feu servir. Espero que això us hagi estat útil, sol·licito-ho si no us ha estat útil. Que tinguis un bon dia!

Rep: 13

la pantalla tàctil no funciona després d'un dany causat per l'aigua

Hola, què vol dir quan la càmera de poloroide té pel·lícula i funciona, però la imatge real no surt?

Rep: 13

Acabo d’aconseguir la meva càmera per al meu aniversari i vaig fer una foto que funcionava perfectament i vaig provar de fer-ne una altra i ara només sortia negre amb taques. Si us plau ajuda

Comentaris:

Tinc exactament el mateix problema. Sembla que no trobo cap resposta

2019.04.05 per Kristi Willson

Rep .: 85

Hola Joey, també he tingut aquest problema. No he pogut trobar la solució en línia: primer, comprovaria l’obturador. No era la persiana en el meu cas. Hi havia un tros de cinta negra a l'interior de la càmera, a sobre de l'objectiu, que bloquejava l'exposició. Peleu-ho: el problema se’m va solucionar. Espero que també us funcioni!

Comentaris:

Hola, tinc exactament el mateix problema. Com es pela la cinta negra?

2019.09.07 per Nataly

Com es pot pelar la cinta a la càmera, crec que la cinta sempre hi ha estat, i gràcies

02/18/2020 per ALBERT ANTEREA

Rep: 13

Hola, volia afegir una resposta addicional aquí, ja que després de dos mesos i 3 paquets de pel·lícula, finalment he resolt el meu problema de per què cada poques imatges resulten bones, però no sempre.

Quan retiro el meu objectiu a la càmera (apagueu) el següent tret, l'obturador no s'obre mai.

Per esbrinar-ho, vaig obrir la portella de la pel·lícula i vaig fer unes quantes fotos sense filmar per veure l'obturador, experimentant amb coses com 'bloquejar el flaix amb la mà' o 'tancar i obrir la lent' i segur que com a sucre, el primer tret després el tancament de la lent no provocaria l'obertura de l'obturador.

Així que ara, per apagar la càmera, trai les piles i, per assegurar-me que el meu objectiu no es retracti i causi el problema de nou, vaig embolicar diverses gomes al voltant de l’objectiu i vaig utilitzar una tapa protectora al final.

Molta sort a tothom i feliç rodatge !!

Rep: 13

D’acord ... així que vaig descobrir que acabava d’aconseguir un mal paquet de pel·lícules. Podria haver estat exposat a massa sol o massa vell. Vaig obrir la zona de la caixa de pel·lícules després d’haver-la posat i en aquell moment no sabia que eren realment sensibles, de manera que em va arruïnar tot el paquet. Esperem que això us ajudi.

Rep: 1

Canvieu les piles primer. Va treballar per a nosaltres. Vam instal·lar les bateries que venien amb la càmera. Tot i que es va encendre i alimentaria la pel·lícula, les imatges no es van desenvolupar o van sortir totalment negres, blanques o un combinat de totes dues. Alguns tenien punts de colors, etc. Canviant les bateries es corregeix el problema, ara es desenvolupen totes les imatges. Només cal que vulgueu saber que hem instal·lat el conillet energitzant. (-:

Rep: 1

No tenen res de dolent a la càmera.

Se suposa que es relaciona amb la càmera de moda antiga que és tot el punt. La imatge ha d’estar en blanc al principi, però ha de donar-se uns minuts perquè la foto es refredi i aparegui la imatge. Quan estigueu fora, la poseu en mode assolellat i quan estigueu dins de la casa o restableu, poseu la càmera a dins. És increïble i m’encanta ... només cal fer-ne ús per poder-lo fer servir ..

Rep: 1

Feu la foto i no toqueu la part en blanc, només toqueu la part inferior i sacsegeu-la fins que es desenvolupi completament

Comentaris:

Probablement no l’haureu de sacsejar perquè hi haurà un plegat, també haureu de deixar que la pel·lícula es desenvolupi si no ho feu, això provocarà problemes menors.

12/25/2017 per Amelia Kung

Rep: 1

Potser és perquè treieu la caixa del film mentre encara té pel·lícula. Una altra raó pot ser que, mentre es posa la nova pel·lícula, es toquen o espremen les parts on es diu que no es toquen. Personalment, tenia aquest problema, de manera que vaig treure la caixa de la pel·lícula tot i que tenia una pel·lícula i vaig tenir molta cura de no tocar les parts on deien que no es toquen, així que després totes les meves imatges van sortir perfectament.

Rep: 1

Si surten blancs, heu tret la part posterior i cal guardar-la o si queda negre idk bc que em passa !!!

Rep: 1

Les imatges poden quedar en blanc perquè hi ha massa llum. Podeu provar de fer una foto mirant cap a la llum o en una habitació més fosca.

Rep: 1

El seu tancament de tinta es troba al lloc on la pel·lícula obre la pel·lícula i neteja l'interior. Assegureu-vos que no hi trobeu res si això no funciona, la càmera Gour és falsa.

Rep: 1

el meu era perquè vaig obrir la part posterior i es van quedar exposats a la llum, però després de fer 4 fotos van començar a sortir de nou, tot i que el quart tenia una taca de blanc a la cantonada

Rep: 1

Vam descobrir que les imatges negres aleatòries que obteníem aproximadament el 40% del temps eren perquè, si premeu el botó de l'obturador lleugerament, no obriria l'obturador (però provocaria l'expulsió del flaix i la pel·lícula).

En prémer-lo fermament es va obrir l'obturador i les imatges sortien correctament. Ridícul i probablement degut a algun defecte de disseny estrany, però almenys ho hem entès.

Comentaris:

OK no importa. Vam tornar a començar a obtenir fotografies en negre malgrat les pressions fermes

2018.04.01 per Steve

Rep: 1

L’has de sacsejar

Comentaris:

no, no, no, la sacsejada pertorba la distribució dels productes químics, no ho feu!

3 de febrer per Sandra Figg

Rep: 1

has tret la pel·lícula. perquè si s’ha tret la llum l’ha tocat. heu de conservar la pel·lícula quan s'hagi utilitzat tota la pel·lícula, o bé es quedaran blanques o amb taques blanques.

Rep: 1

com treure el buit del rotador de tauró

les meves són una mena de poloroide que m'ajuda

Rep: 1

OMG algú ha trobat el motiu? Continuo entrant en diversos llocs intentant esbrinar-ho i res.

Ara he provat amb 3 paquets de pel·lícules diferents, tenint molta cura de no tocar les parts que no se suposa que toco.

Cada vegada que faig una foto, surt en uns minuts i es torna completament negra.

Comentaris:

Vaig parlar amb el centre de suport de Fujifilm després de tenir aquest problema amb el meu. Combinant el que em van dir els seus tècnics amb els meus propis anys d’experiència en el rodatge de molts tipus de càmeres de cinema, puc dir que l’obturador de la càmera era defectuós. De vegades fa un cicle però no deixa cap obertura, cosa que fa que la pel·lícula quedi sense exposar, motiu pel qual la foto queda totalment negra. Podeu enviar la càmera a un centre de reparacions per obtenir una reparació o un reemplaçament gratuïts sota garantia i podeu posar-vos en contacte amb el departament de pel·lícules per substituir qualsevol pel·lícula que hagi estat malgastada per la càmera defectuosa. O bé, torneu la càmera a la botiga on l’heu comprat per obtenir un reembossament complet i en compreu una altra si no us pot molestar l’enviament, l’espera i tot això, que és el que vaig fer. Vaig canviar la càmera i va resoldre el problema. Sembla que aquest és un defecte força comú.

04/18/2018 per Dustin Hern

Rep: 1

D'acord, doncs ... passa una cosa estranya. Totes les meves imatges es van tornar negres després d’uns segons i no es desenvolupaven en absolut.

El primer paquet de pel·lícules que vaig comprar ... pensava que estava malmès. Així que després de malgastar 4 pel·lícules, vaig llençar aquest paquet i vaig provar-ne un altre.

El mateix passa amb el segon. Vaig fer 3 fotos i vaig decidir eliminar-la de la càmera.

Vaig comprar un paquet de pel·lícules terceres i vaig malgastar al voltant de 3 imatges

Per tant, d’alguna manera ... vaig decidir provar de fer una foto al cel deixant l’entorn interior per permetre a la càmera captar més llum i endevinar què. Això es va desenvolupar.

Vaig llegir en algun lloc que potser la càmera no prenia prou llum o alguna cosa així ... qui sap.

així que després del que vaig agafar al cel ... vaig provar de portar-ne un altre a un cotxe aparcat i llavors això no es va desenvolupar. Però llavors ... el cotxe estava estacionat en un lloc que no feia prou llum, així que ...

Em vaig aixecar al lloc més brillant que vaig trobar i després vaig provar de fer-me una selfie amb el sol colpejant directament la cara, però, encara deixant l’escenari per a l’interior (el de la caseta) i AIX DE S’HA DESENVOLUPAT. La meva cara semblava molt blanca perquè tota la llum, però bé ... es va desenvolupar. No era tot negre, així que això és una cosa.

esquema de peces model rentadora kenmore 110

Vaig fer una altra selfie però aquesta vegada no em va tocar el sol. Això no es va desenvolupar. (Encara amb la configuració interior ... què està passant !?)

Així que ... Estant frustrat i enfadat, vaig decidir acabar tot el paquet de pel·lícules. Vaig fer una altra foto al mateix cotxe aparcat que no tenia tota la llum del sol ... i aquesta vegada es va desenvolupar. Després vaig treure una altra selfie de la llum del sol i aquesta vegada es va desenvolupar. Vaig fer la darrera foto que tenia a un lloc aleatori que no feia gaire sol i que també es va desenvolupar ...

No tinc ni idea de per què va funcionar després d’això ... però estic pensant ... un cop enceneu la càmera ... cal que us doneu un temps per escalfar-vos o alguna cosa perquè comenci a desenvolupar-se imatges?

Comentaris:

Fins i tot vaig provar d’utilitzar un dels paquets de pel·lícules que he utilitzat anteriorment i que he tret de la càmera, ja que la vaig conservar ... la primera imatge no es va desenvolupar. Suposo que la llum la va impactar després de treure-la de la càmera, però després ... es van desenvolupar les imatges que quedaven després.

Cada imatge tenia un aspecte millor que l’anterior. Realment estic pensant que això té alguna cosa a veure amb l’escalfament de la càmera.

Acabo de comprar un nou paquet de pel·lícules. Intentaré de nou i veuré què passa. Potser encendré la càmera i marxaré així uns minuts?

03/28/2018 per car

Rep: 1

D'acord, això també m'ha passat, crec que, tan bon punt feu la foto, heu de posar-la immediatament cara avall en una zona fosca, perquè si està exposada a la llum, no es desenvoluparà, però no estic 100% segur fent una suposició. Espero que això us ajudi!

Comentaris:

Tant se val, Dustin ja va respondre i el seu era molt més lògic jaja però gràcies.

04/23/2018 per Kambel Hoffman

Rep: 1

és perquè la pel·lícula s’ha exposat a la llum abans d’utilitzar-se o l’ambientació no era correcta. Intenteu fer coincidir el cercle amb la llum taronja de la part frontal de la càmera

Rep: 1

Les meves imatges comencen de blanc, però si tan bon punt surten les sacsegeu molt (com vull dir durant molt de temps), la pel·lícula començarà a desenvolupar-se

Comentaris:

no, no, no, no els sacsegeu, cosa que en realitat pot arruïnar la imatge i provocar que els productes químics s’executin cap a les cantonades exteriors i allunyats de la zona principal

3 de febrer per Sandra Figg

Rep: 1

Per què les mini 9 fotos surten de negre i com ho soluciono, he intentat canviar la càmera i trobar una pel·lícula nova i, tot i així, els resultats continuen sent els mateixos.

Rep: 1

El meu queda negre quan s’imprimeix. Ho deixo en pau? Ho sacsejo? ja ho faig perquè desenvolupi la imatge?

Rep: 1

Les meves pel·lícules surten en blanc

Rep: 1

Així que ... Les meves pel·lícules es tornen negres cada vegada que intento fer una foto. Vaig provar de posar-lo al lloc més fosc possible ... llavors vaig provar el contrari per a diferents pel·lícules. Encara es torna negre! No he tornat a obrir la part posterior de la càmera, no he tocat l’obturador o els 2 objectius, no he fet res dolent? Si us plau, ajuda’m !!!

Rep: 1

les imatges en negre són un problema de l'obturador, no hi entra llum i com pot posar la imatge a la pel·lícula si no s'obre o amb prou feines s'obre. No sacsegeu mai la imatge, ja que esquitxarà els productes químics de manera desigual i provocarà un desenvolupament defectuós. MAI OBREU la porta de la pel·lícula a menys que mostri un 0 que significa que està fora de la pel·lícula, o bé exposareu la pel·lícula deixant llum sobre la pel·lícula i obtindreu totes les imatges en blanc, ja que no se suposa que esteu l'obturador. . També restablirà les imatges de la càmera a 10, de manera que un cop tanqueu la porta, deixeu-la tancada. Si hi teniu alguna cosa que ja heu obert, pot ser que només la següent pel·lícula estigui arruïnada i que algunes funcioni després, així que no només llenceu-la tota. Diagrama de flux: la càmera necessita filmar> obrir la càmera, inserir la pel·lícula, ara diu 's'. Penseu en la s com a 'ombra', que us indica que l'ombra encara està sobre la pel·lícula. Depenent de la càmera, alguns alliberaran automàticament l’ombra quan l’engegueu, si no, la primera vegada que aneu a fer la foto, l’alliberarà. Ho fa perquè acabeu de tancar la porta, de manera que li indica que heu inserit un nou paquet de pel·lícules. Si torneu a obrir aquesta porta, pensarà que ha de deixar anar l’ombra d’un nou paquet i treure una pel·lícula blanca en blanc. D'acord, per tant, heu inserit el paquet de pel·lícules i l'ombra s'ha alliberat i ara la 's' passa a ser 10. A partir d'aquí, les vostres imatges comptaran fins a 0 ... tret que obriu la porta i es torni a la s, esperant a deixar anar l'ombra d'un nou paquet que vau dir que es posava, perquè vau obrir la porta de la pel·lícula. Si obriu la porta de la pel·lícula, continuarà passant de s a 10, després tornarà a s i estrenarà una altra pel·lícula blanca, pensant que és l’ombra i torna a 10. No hi ha res a veure a l’interior, NO OBREU LA PORTA DE LA PEL·LÍCULA Fins que no llegeixi zero! o restablireu la càmera a s i començareu el procés d’inici una i altra vegada fins que tota la pel·lícula s’hagi desaparegut i quedi blanca.

Joseph Larwa